Wszystkich chętnych serdecznie zapraszamy po wcześniejszej rejestracji telefonicznej w sekretariacie poradni.
PROPOZYCJE DLA NAUCZYCIELI
Formy pomocy nauczycielom:
- udzielamy porad i prowadzimy konsultacje dotyczące interpretacji zapisów opinii i orzeczeń oraz wskazań do pracy z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w nauce, z deficytami i zaburzeniami rozwojowymi, niepełnosprawnym, zagrożonym niedostosowaniem społecznym, nadpobudliwym, zdolnym,
- prowadzimy konsultacje indywidualne w placówkach oświatowych i na terenie poradni,
- bierzemy udział w pracach zespołów pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkołach,
- udzielamy pomocy w konstruowaniu Indywidulanych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych,
- prowadzimy prelekcje tematyczne, pogadanki, warsztaty,
- przeprowadzamy działania mediacyjne między stronami konfliktu (uczniami, rodzicami, nauczycielami),
- prowadzimy działania interwencyjne w klasach z problemami wychowawczymi.
OFERTA POMOCY BEZPOŚREDNIEJ KIEROWANEJ DO NAUCZYCIELI
- Comiesięczne otwarte spotkania tematyczne dla rodziców oraz nauczycieli na terenie poradni (szczegóły w tabeli).
- Spotkania poświęcone rozwiązywaniu bieżących problemów szkół i placówek oraz przekazywaniu informacji dotyczących współpracy z poradnią.
- Spotkania psychoedukacyjne na terenie szkół i placówek oświatowych w celu wspomagania pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczycieli i pedagogów (po zgłoszeniu zapotrzebowania).
- Dyżury pracowników poradni w szkołach w dniach wywiadówek (porady indywidualne) – zgodnie z zapotrzebowaniem.
- W ramach wspomagania szkół i placówek – kontynuacja spotkań na terenie poradni sieci współpracy:
- pedagogów
- logopedów
- nauczycieli przedszkoli.
PSYCHOEDUKACJA, PEDAGOGIZACJA – PRELEKCJE/WARSZTATY
DLA NAUCZYCIELI
- Dojrzałość szkolna.
- Przygotowanie dziecka do nauki pisania.
- Rozwój funkcji percepcyjno-motorycznych – wpływ na naukę czytania i pisania.
- Specyfika pracy z uczniem zdolnym.
- Uczeń z dysleksją w szkole i w domu.
- Wczesne symptomy ryzyka dysleksji – na co należy zwrócić uwagę?
- Działalność Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mogilnie.
- Jak rozumieć treści zawarte w opiniach i orzeczeniach wydawanych przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną?
- Przemoc i agresja.
- Trudności wychowawcze.
- ADHD i zaburzenia zachowania – diagnoza, terapia i pomoc.
- Błędy w pisaniu i czytaniu wynikające z wad wymowy.
- Dziecko z wadą słuchu w szkole.
- Opóźniony rozwój mowy – uwarunkowania i przyczyny.
- Rola nauczyciela w diagnozowaniu wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym.
- Dziecko z wadą wzroku w szkole.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych w pracy z dzieckiem z Zespołem Aspergera.
- Techniki radzenia sobie ze stresem.
Poradnia zapewnia wiele różnych prelekcji oraz zajęć warsztatowych, realizowanych po wcześniejszym (minimum 2–tygodniowym) pisemnym zgłoszeniu zapotrzebowania przez placówki.