Znajdujesz się w: Strona główna / Dla nauczycieli

Dla nauczycieli

 

 

Wszystkich chętnych serdecznie zapraszamy po wcześniejszej rejestracji telefonicznej w sekretariacie poradni.

PROPOZYCJE DLA NAUCZYCIELI 

 

Formy pomocy nauczycielom:

  • udzielamy porad i prowadzimy konsultacje dotyczące interpretacji zapisów opinii i orzeczeń oraz wskazań do pracy z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w nauce, z deficytami i zaburzeniami rozwojowymi, niepełnosprawnym, zagrożonym niedostosowaniem społecznym, nadpobudliwym, zdolnym,
  • prowadzimy konsultacje indywidualne w placówkach oświatowych i na terenie poradni,
  • bierzemy udział w pracach zespołów pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkołach,
  • udzielamy pomocy w konstruowaniu Indywidulanych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych,
  • prowadzimy prelekcje tematyczne, pogadanki, warsztaty,
  • przeprowadzamy działania mediacyjne między stronami konfliktu (uczniami, rodzicami, nauczycielami),
  • prowadzimy działania interwencyjne w klasach z problemami wychowawczymi.

 

OFERTA POMOCY BEZPOŚREDNIEJ KIEROWANEJ DO NAUCZYCIELI

 

  • Comiesięczne otwarte spotkania tematyczne dla rodziców oraz nauczycieli na terenie poradni (szczegóły w tabeli).
  • Spotkania poświęcone rozwiązywaniu bieżących problemów szkół i placówek oraz przekazywaniu informacji dotyczących współpracy z poradnią.
  • Spotkania psychoedukacyjne na terenie szkół i placówek oświatowych w celu wspomagania pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczycieli i pedagogów (po zgłoszeniu zapotrzebowania).
  • Dyżury pracowników poradni w szkołach w dniach wywiadówek (porady indywidualne) – zgodnie z zapotrzebowaniem.
  • W ramach wspomagania szkół i placówek – kontynuacja spotkań na terenie poradni sieci współpracy:

-       pedagogów

-       logopedów

-       nauczycieli przedszkoli.

 

PSYCHOEDUKACJA, PEDAGOGIZACJA – PRELEKCJE/WARSZTATY

DLA NAUCZYCIELI

 

  • Dojrzałość szkolna.
  • Przygotowanie dziecka do nauki pisania.
  • Rozwój funkcji percepcyjno-motorycznych – wpływ na naukę czytania i pisania.
  • Specyfika pracy z uczniem zdolnym.
  • Uczeń z dysleksją w szkole i w domu.
  • Wczesne symptomy ryzyka dysleksji – na co należy zwrócić uwagę?
  • Działalność Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mogilnie.
  • Jak rozumieć treści zawarte w opiniach i orzeczeniach wydawanych przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną?
  • Przemoc i agresja.
  • Trudności wychowawcze.
  • ADHD i zaburzenia zachowania – diagnoza, terapia i pomoc.
  • Błędy w pisaniu i czytaniu wynikające z wad wymowy.
  • Dziecko z wadą słuchu w szkole.
  • Opóźniony rozwój mowy – uwarunkowania i przyczyny.
  • Rola nauczyciela w diagnozowaniu wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym.
  • Dziecko z wadą wzroku w szkole.
  • Dostosowanie wymagań edukacyjnych w pracy z dzieckiem z Zespołem Aspergera.
  • Techniki radzenia sobie ze stresem.

 

Poradnia zapewnia wiele różnych prelekcji oraz zajęć warsztatowych, realizowanych po wcześniejszym (minimum 2–tygodniowym) pisemnym zgłoszeniu zapotrzebowania przez placówki.

Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna, Benedyktyńska 3, 88-300 Mogilno
tel.: 52 3152774, fax: 52 3152774, email: poradnia_mogilno@wp.pl, http://www.pppmogilno.pl
projekt i hosting: INTERmedi@  |  zarządzane przez: CMS - FSI
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8